BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 12, 2009

Cerita dengan Aini

10 Oktober- Saya berkesempatan menjenguk Aini di Unit rawatan rapi, Hospital Slim, ditemani dengan rakan exco kebajikan dan 2 orang rakan lain. Alhamdulillah, berpeluang juga melihat perkembangan terkini Aini, setelah sekian kalinya hanya mengikuti perkembangan adik ini melalui rakannya.
Turn saya masuk ke dalam Wad tersebut bersama Wan Rosmaria, pertama kali menatap wajah dan kondisi Aini, hati saya tersentap, Maha kuasa Allah yang menjadikan tiap satu kejadian sedemikian dengan kehendakNya jua. Wan Rosmaria, menyuruh saya, mendekati Aini untuk bercakap dengannya, pada mulanya saya agak sedikit kekok, namun setelah saya memulakan satu, satu perkataan barulah saya sedar, bahawa Aini sebenarnya memberi respon, dan mendengar bisikan tersebut. hati saya sdikit pilu, tatkala degupan dada Aini sperti degupan sebak, rupanya Aini mendengar kata-kata semangat yang kita bisikan kepadanya. respon yang diberi Aini, menunjukkan sedikit sebanyak perubahan positif . Namun yang paling penting buat Aini adalah suntikan2 semangat, selain dos2 ubatan untuk penyakit yang di alaminya itu.
" Aini, kuat semangat ye, Smua orang doakan Aini, moga Aini dapat sihat dan kembali ke kuliah semula, ingat Allah selalu ye dik, Akak g dulu ye dik."
kata-kata akhir sewaktu saya meninggalkan Aini, dan naluri saya tahu, Aini dengar bisikan tersebut, walaupun ternyata, dia masih dalam keadaan tidak sedarkan diri. Dan menurut apa yang dijelaskan oleh jururawat di situ, Aini bukanlah menghidap penyakit denggi, tetapi sejenis penyakit yang disebabkan oleh bawaan binatang seperti tikus. dan berdasarkan laporan Aini sebenarnya -ve denggi.
InsyaAllah, doa berterusan daripada semua, sedikit sebanyak mampu membantu Aini lebih bersemangat dan kuat mendepani dugaan dan penyakitnya itu.

Wallahualam..
"we care to student welfare"

No comments: