BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 10, 2009

RAMA-RAMA...Bawakan Salam Kasihku Buat mereka ini.





Serasa telah lama ku tinggalkan minat ku ini, telah lama ku bekukan tangan daripada terus menghayun dan mengetuk papan kekunci letop ini. Semakin lama ku tinggalkan semakin pedih ke dasar hati. Semakin aku mencari2 semakin itu hati jauh pergi. Mengapa.. salah kah aku? Ya memang aku salah ... Kerana memendami hobi itu,..

Ingin ku bawa diriku pergi sebentar ku dunia asing , mencari titik mula, untuk aku mula kembali, namun ... Aku masih berada di sini. Kerinduan kepada tempat aku jatuh kadangkala merenggut kesedihan ku. Aku menangis sedih kembali , suara yg tersekat di kerongkong dipintas cepat oleh riak riang di wajah ini . Aku sudah tidak sanggup untuk semua ini. Namun Suara ku persis si bisu berteriak di lautan sepi . Aku terkapar lemah sendiri. Aku membawa dan menyepikan diri, namun.... Ya Salah sebenarnya method yang ku pilih ini, aku koreksi lagi...dan lagi..

Aku optimiskan lagi, Sabarlah wahai Hati di atas puncak sana kebahagian hakiki siapa tahu barangkali???? Ku hayun kan lagi batang tubuh merentasi batasan tribulasi, ku pergi, dan teruskan lagi.. Terkadang aku tersasar di koordinat nafsi. Ya Allah, Ku bangkit memuhasabahi diri.. Syukuri ku, di atas teman yang sentiasa di sisi , yang faham dan memahami. Walau pun kita masing2 jauh di pelbagai koordinasi...

Majhe Syukran kerana sabar meladeni teman mu ini Asti@bola Cekal mu dan ketinggian citamu ku jadikan inspirasi, (Siti Aminah) yang sabar memberikan petunjuk, terima kasih. Maira@alma kepimpinanmu menjadikan mu tegar berbakti, Harnah @nang Moga terus Thabat di jalan ini, Siti Aishah@Icha ku rindui ketabahan mu berada di sisi , kak Tiya yang selalu menasihati, Linda walau jauh, namun hati kita tetap terikati, Juga buat semuanya Teman Sejati yang terlalu banyak tuk aku lakar sebagai apresiasi , Ku rindui untuk menatapi wajah2 kalian untuk kita sama memateri perjuangan di Bumi Sabah yang terlalu ku rindui... Biarkan aku pergi untuk mencari dan mencari lagi...

Insan Kerdil.. 21 zulkaedah 1430H

2 comments:

seorang Maje said...

ehem..bisa nangis sih..

ya..ayat org2 tua.."sabar ya..".

itu namanya proses kmatangan..knapa disni baru kita knal semua ini?..pelbagai karenah ( mehnah& tribulasi)inilah yg akan mmbina jati diri kita..

ya..perempuan jiwanya lemah..itu knyataan..skuat mana pun ia.

namun,
ada lagu bu..ada lagunya pak..
"..kita Ada Allah Maha Kuasa..".

sesekali layang Blues ni..best apa..

Unknown said...

Ani' walau tinggi mana rintihan dan keluhan mu...
ku yakin kau tegar dengan langkahmu...
tak perlu kau beritahu....
Kerana aku PASTI yang itu...

Surat ini sudah pasti pengikat kembali hati yang terpisah jauh.. salam sayang dan rindu, doakan selalu...

Maje aku suka blues mu.... :)