BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 18, 2008

suasana..SETAHUN YANG LALU..

ku masih ingat suasana setahun yang lalu..ketika itu kubaru menjejakkan kakiku ke bumi UPSI ini..ku mula belajar dari pengalaman yang ada..ku meyakini setiap langkahan dan butir bicara ku ini beralaskan kemampuan yang kumiliki..tidak pernah ku ingini apa yang ada dalam MPP..kelebihan-kelebihan seperti berjalan-jalan di oversea,nama yang popular dan sebagainya

Namun,apa yang kucari ialah kumahu sentiasa rapat dan mesra dengan mahasiswa disini..bila kupandang wajah-wajahnya ku berasa dekat dan mengasihi..semuanya rakan-rakanku..baik muslim mahupun non-muslim..

SETAHUN YANG LALU..ku baru bertatih..melihat kakak-kakak dan abang-abang begitu bersemangat dalam memperjuangkan manifesto yang ada..ku berfikir mengapa manifesto mereka HANYA BIASA??tidak seperti sesetengah yang lain YANG GAH dengan setiap butir bicara dan janji-janji yang ada??
Baru kini kumula mengerti..TERLALU IDEALISTIKnya manifesto itu hingga menyukarkan untuk diREALISASIkan...mengapa begitu?? persoalan ini bukan hanya perlu individu itu sahaja yang menjawabnya..tetapi semua!
KINI..saya mula menyedari dan mula bangkit memperjuangkan tahap kemampuan yang ada..betapa KEBAJIKAN PELAJAR itulah yang lebih UTAMA..andai rakan-rakan berasa saya adalah yang SELAYAKNYA maka UNDILAH SAYA...ADRIYANI BINTI YAMIN...CALON FAKULTI (FSSK)

No comments: