BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 4, 2008

Bait & irama membawa semangat...

Adakah kau lupa kita pernah berjaya?

Adakah kau lupa kita pernah berkuasa?

Memayungi dua per tiga dunia

Merentas benua, melayar samudera

Keimanan juga ketakwaan

Rahsia mereka capai kejayaan

Bangunlah wahai anak bangsaKita bina

kekuatan jiwaTempuh rintangan perjuangan

Gemilang generasi yang silam

Membawa arus perubahan

Keikhlasan hati dan nurani

Ketulusan jiwa mereka berjuang

Adakah kau lupa?

Sejarah telah mengajar kita

udaya Islam di serata dunia

Membina tamadun berjaya

Merubah mengangkat maruah...





Salam perjuangan, salam kasih sayang...

Tika malam, disaat semua siswa mahupun siswi dengan kelaziman duty, dan juga tidak kurang yang sedang menelaah dan membuat persediaan untuk menghadapi exam. Jiwa yang merindui membwa kepada tangan untuk mengetuk-ngetuk papan kekunci laptop untuk menitipkan sesuatu ke dalam medan dakwah maya ini. Waima, ku sebenarnya tidak tahu untuk memulakan bagaimana dan apa, namun kugagahi juga dengan memaksa si memory tua ini mengeluarkan idea-idea walau sekelumit cuma untuk tatapan terbaru kepada si penziarah tetap, blog usang ini...

Sahabat wa sahabiah ku ...

Tika menyedari disaat kadangkala leka memikirkan amanah, tggjwb serta 1001 lagi masalah yang perlu kita galasi teringin rasanya mengajak sahabat semua untuk sama2 kita mendalami serta menghayati bait-bait daripada lagu

"Adakah kau lupa"......

Teruskan perjuangan kepada semua...

1 comment:

Bola_Api said...

bait-bait ini sememangnya cukup memberi pengajaran yang amat kental dengan isi tersirat lg tersurat. aku mengenal lagu ini ketika sahabat2 darp IRELAND datang ke kampus dan memdendangkan lagu ini dan diiringi dengan klip video yang meruntun jiwa.

namun sekali lagi persoalan yang sering aku iringi setiap kali artikelku sejauh mana penghayatan diiringi dengan tindakan kita laksanakan.

wahai sahabatku sering2 la pergi bertemu muka dengan seorang yang boleh dirimu jadikan sebagai guider untuk gerak kerjamu. bergurulah dan beramal dengan ilmu yang kau miliki.

salam sokongan dari penyokong tegarmu...